Temmuz 27, 2025

Fenerbahçe stadyum ismi için Chobani ile anlaştı

Fenerbahçe, Kürt iş insanı Hamdi Ulukaya'nın sahibi olduğu Chobani firmasıyla sponsorluk muahedesine imza attı. Mutabakat kapsamında sarı-lacivertli kulüp, stadyum isim sponsorluğundan 10 yıl boyunca toplam 100 milyon Euro, forma göğüs sponsorluğundan ise 5 yılda en az 20 milyon Euro gelir elde edecek.

Süper Lig devi Fenerbahçe Kulübü, Chobani firması ile yaptığı 10 dönemlik muahedeyi duyurdu.

120 MİLYON EURO

Sarı lacivertli kulüp, stadyum isim sponsorluğundan 10 yılda toplamda 100 milyon Euro, forma göğüs sponsorluğu içinse 5 senede en az 20 milyon euro gelir elde edileceğini açıkladı.

Sarı-lacivertli kulüpten yapılan açıklamada, “Kulübümüz ile Chobani firması ortasındaki görüşmeler sonucunda 2025-2026 döneminden itibaren 5 + 5 dönem geçerli olmak üzere stadyum isim sponsorluğu ve 2+3 dönem geçerli olmak üzere Futbol A Ekibi Avrupa forma göğüs sponsorluğu için muahedeye varılmıştır.

Anlaşma ayrıntılarına nazaran;

2025-2026 futbol dönemi ve devam eden dönemler için stadyum isim ve sponsorluk bedeli 10.000.000 Euro olarak belirlenmiştir. 2025-2026 futbol dönemi için Futbol A Kadrosu Avrupa forma göğüs sponsorluğu bedeli ise 4.000.000 Euro olarak belirlenmiştir. Devam eden dönemler için en az 4.000.000 Euro olmak üzere, Şampiyonlar Ligi veya Avrupa Ligi iştirakine nazaran değişiklik gösterecektir. Kamuoyunun bilgisine sunarız” sözleri yer aldı.

HAMDİ ULUKAYA KİMDİR?

ABD merkezli yoğurt markası Chobani’nin kurucusu ve CEO’su Hamdi Ulukaya, Fenerbahçe Spor Kulübü ile gerçekleştirilen sponsorluk muahedesiyle tekrar Türkiye gündeminde. Erzincan doğumlu olan Ulukaya, iş dünyasında elde ettiği muvaffakiyetlerin yanı sıra toplumsal sorumluluk çalışmalarıyla da dikkat çekiyor.

DÜNYAYA YAYILAN MARKA

1972 yılında Erzincan’da doğan Hamdi Ulukaya, 1994 yılında İngilizce öğrenmek maksadıyla Amerika Birleşik Devletleri’ne gitti. 2005 yılında ise New York’ta kapanmak üzere olan bir yoğurt fabrikasını satın alarak Chobani markasını kurdu.

Türkçede ‘çoban’ manasına gelen bu isim, Ulukaya’nın Anadolu’daki köklerine bir gönderme niteliği taşıyor. Şirketin büyümesiyle birlikte çalışanlara da iştirak sunan Ulukaya, Chobani paylarının yüzde 10’unu çalışanlara devretti.

MÜLTECİLERE YÖNELİK TEŞEBBÜSLER

Ulukaya, 2016 yılında kurduğu ‘Tent Partnership for Refugees’ isimli vakıf aracılığıyla global mülteci krizine özel bölümün katkı sunmasını amaçlıyor. Bugüne kadar 260’tan fazla şirketi mültecileri istihdam etmeye teşvik eden vakıf, 39 binden fazla mültecinin iş bulmasına katkı sağladı. Bu çalışmalarından ötürü Ulukaya, Birleşmiş Milletler tarafından Sürdürülebilir Kalkınma Emelleri Savunucusu ilan edildi.

TÜRKİYEDE’Kİ ÇALIŞMALAR

Ulukaya şirketini ABD’de kursa da Türkiye ile bağlarını sürdürdü. Ulukaya, 6 Şubat 2023’teki Kahramanmaraş merkezli zelzelelerin akabinde 2 milyon dolarlık şahsî bağış yaptı. Ayrıyeten, ABD’deki iş dünyasına yaptığı davetlerle Turkish Philanthropy Funds aracılığıyla 100 milyon doları aşkın yardım toplanmasına öncülük etti.

2017 yılında kurduğu Hamdi Ulukaya Teşebbüsü (HUG) ile Türkiye’deki genç girişimcilere yönelik eğitim, mentorluk ve memleketler arası irtibat imkânı sundu. Bugüne kadar 63 kentten yüzlerce genç bu programa katıldı. İştirakçilerin yüzde 70’i yurt dışına açılırken, yüzde 60’ı birinci teşebbüslerini kurdu ve toplamda 17 milyon doların üzerinde yatırım aldı. Programın yüzde 54’ünü bayan teşebbüsçüler oluşturuyor.

İKİ ÜLKE ORTASINDA TİCARET KÖPRÜSÜ

Hamdi Ulukaya, ABD-Türkiye İş Konseyi Başkanı olarak da görev yapıyor. Bu çerçevede, uzun müddettir askıda olan Türkiye-ABD Ticaret ve Yatırım Çerçeve Muahedesi (TIFA) görüşmelerinin tekrar başlamasına katkıda bulunan Ulukaya’nın liderliğinde, iki ülke ortasında 100 milyar dolarlık ticaret gayesi doğrultusunda güç, dijital iktisat, sıhhat ve tarım üzere bölümlerde iş birlikleri teşvik edildi.

About The Author