ANTALYA’da yaşayan Alper Baysan’ın (51), üniversite eğitimi için ABD’ye giden kızı İrem Naz Baysan’a (23), 2 yıl evvel banka aracılığıyla gönderdiği 800 dolar kayboldu. Banka kayıtlarında paranın çekilmiş göründüğünü, fakat kızının eline geçmediğini söyleyen Baysan, “Mahkeme bizi haklı buldu lakin paramızı alamadık. Kızım parasız kaldığı için Amerika’da garsonluk yapmak zorunda kaldı” dedi.
Antalya‘da yaşayan Alper Baysan, 2 yıl evvel üniversite eğitimi için Amerika’ya giden kızı İrem Naz Baysan’a banka aracılığıyla 800 dolar gönderdi. Banka kayıtlarında para çekilmiş görünmesine karşın, kızı gönderilen parayı alamadı. Uzun süren yazışmalar ve müracaatların akabinde tüketici mahkemesi, aileyi haklı buldu. Mahkeme kararına karşın banka, 800 doları iade etmedi. İrem Naz, o devir parasız kalınca ABD’de bir mühlet garsonluk yaparak geçimini sağladı.
Anne Alper Baysan, kızının 2022 yılında Washington Üniversitesi’nin Bilgi Teknolojisi kısmını kazandığını belirterek, “İrem Naz, yaklaşık 2 yıl evvel ağustos ayında eğitim için Amerika’ya gitti. Geçimini bizim gönderdiğimiz parayla sağlayacaktı. Türkiye’de Amerika ile muahedesi olan bir bankadan hesap açtırdık. Birinci ayın akabinde hesabına 800 dolar gönderdim ancak kızım parayı orada çekemedi. Süreç hareketlerine baktığımızda ise para çekilmiş üzere görünüyordu. Banka müşteri hizmetleri ile görüştük, Amerika’daki mutabakatlı banka ile yazışmalar yapıldığını söylediler lakin 4 ay sonra bize, ‘para çekilmiş’ diyerek ret karşılığı verdiler” diye konuştu.
‘ANNE PARAMI ÇEKEMEDİM’ DEDİĞİNDE ÇARESİZ KALDIM’
Kızının parayı kullanamaması nedeniyle mağdur olduğunu tabir eden Baysan, “Kızım Amerika’da o parayla gereksinimlerini karşılayacaktı fakat çekemedi. Biz tekrar gönderemedik, ben bir memur olarak her seferinde para yollayamam. Orada saatlik 8–10 dolara garsonluk yaparak hayatta kalmaya çalıştı. Telefonda ağlayarak, ‘Anne paramı çekemedim’ dediğinde çaresiz kaldım. Bir anne olarak dünyanın bir ucundaki çocuğuna yetişememek çok ağır bir duygu” dedi.
TÜKETİCİ MAHKEMESİ HAKLI BULDU
Alper Baysan, süreç uzayınca Tüketici Hakem Heyeti’ne başvurdu. Belge daha sonra tüketici mahkemesine taşındı. Mahkeme, Türkiye’deki bankanın Amerika’daki bankadan güvenlik kamerası imgelerine ulaşamaması ve paranın hakikaten çekildiğini ispat edememesi üzerine Baysan’ı haklı buldu. Lakin mahkeme kararına karşın 800 dolar ailenin hesabına geçmedi.
‘2 YILDIR 800 DOLARIN ÇABASINI VERİYORUZ’
Ailenin avukatı Tolga Alp Kocaoğlu, “Alper Hanım bize Eylül 2023’te başvurdu. Birinci olarak Tüketici Hakem Heyeti’ne gittik. Heyetin kararının çıkması 2024 mayıs ayını buldu ve bahsin yargıya taşınması gerektiğine karar verildi. Bunun üzerine Antalya Tüketici Mahkemesi’ne başvurduk. Yaklaşık 1 yıl süren davada banka, paranın çekildiğini ispatlayamadı ve mahkeme 800 doların müvekkilime iadesine hükmetti. Fakat icra kademesinde sorun yaşadık. Zira karar dolar üzerinden verildiği için 2 aydır tahsilat yapılamıyor. 800 dolar için 2 yıldır çaba veriyoruz” dedi.
Alper Baysan, mahkeme kararına karşın yaşadıkları mağduriyetin devam ettiğini vurgulayarak, “Kızım parasız kaldı, eğitim hayatı boyunca kahırlar yaşadı. Mahkeme bizi haklı buldu lakin paramızı hala alamıyoruz. Tekraren bankaya ulaştık, icra takibi başlattık lakin sonuç alamadık. 800 dolar için 2 yıldır uğraşıyoruz” sözlerini kullandı.
More Stories
Isparta’da Trafik Kazası: Şoför ve Eşi Yaralandı
Konya’da Hafif Ticari Araç Lastiği Patladı: 2 Yaralı
Antalya’da Kuyumcuya Düzmece Altın Satışı: 2 Gözaltı